ContactContact opnemen OfferteOfferte aanvragen EmailE-mail ons

Wij verwelkomen Hilda Nazaretyan van apotheek Asserring bij Netwerk Apotheken!

Wij verwelkomen Hilda Nazaretyan van apotheek Asserring bij Netwerk Apotheken!

Een leven lang passie voor farmacie
Met meer dan veertig jaar ervaring in het vak is Hilda Nazaretyan een vertrouwd gezicht in de apotheekwereld. In 1984 studeerde ze af in Amsterdam en sindsdien is ze elke dag met passie en energie actief als apotheker. “Iedere dag is anders,” vertelt ze. “Het contact met mensen, het meedenken in hun zorgvragen en de combinatie van apotheek en drogisterij maken dit werk voor mij bijzonder.”

Geboren als Armeense in Instanbul en sinds haar tiende woonachtig in Nederland, heeft Hilda altijd de kracht ervaren van persoonlijke aandacht en verbinding. Nu, wonend in Amstelveen en bijna 68 jaar jong, brengt ze nog steeds diezelfde betrokkenheid en nieuwsgierigheid mee naar haar werk.

Zorg die verder gaat dan medicatie
Wat Hilda kenmerkt, is haar vermogen om altijd mee te denken met patiënten. Ze kijkt naar wat wél mogelijk is, ook als anderen vastlopen. Een voorbeeld dat haar aanpak goed illustreert: nét voor dit interview plaatsvond, stond er een echtpaar van boven de tachtig in haar apotheek. De vrouw behandelde al maandenlang de wond van haar man, maar zag het niet meer zitten. De arts stuurde hen telkens terug en wond wilde maar niet genezen. Hilda zag dit gebeuren en nam daarop zelf contact op met de praktijk om wondverpleging te regelen. “Dat zijn momenten waarop je het verschil maakt,” zegt ze.

Die persoonlijke betrokkenheid en het zoeken naar oplossingen die verder reiken dan de medicatie, zorgen voor langdurige binding met patiënten en een hoge mate van vertrouwen in haar apotheek.

De kracht van apotheek én drogisterij
Een belangrijk kenmerk van haar onderneming is de combinatie van apotheek en drogisterij. “Dat versterkt elkaar enorm,” legt ze uit. “We kunnen beter adviseren, medicatiebewaking doen en tegelijk onze kennis inzetten voor een breder aanbod.” Ook bedrijfsmatig biedt het voordelen: de drogisterij zorgt voor extra marge, daar waar het in de apotheek steeds lastiger wordt.

Groei door mond-tot-mondreclame
Nieuwe patiënten aantrekken gaat bij Hilda op een natuurlijke manier. Goede service en persoonlijke aandacht leiden tot mond-tot-mondreclame: “Als jij goed voor mensen zorgt, zorgen zij ervoor dat anderen jou weten te vinden.” In het winkelcentrum is ze zes dagen per week geopend en 500 meter verderop heeft ze een medicijnautomaat geplaatst, die patiënten ook daar gemak en toegankelijkheid biedt.

Waarom Netwerk Apotheken?
Onlangs sloot Hilda zich aan bij Netwerk Apotheken. Voor haar was dit een logische stap: ze wil haar apotheek sterker profileren in een digitale wereld, maar wél met behoud van haar eigen identiteit. “Ik geloof niet in een harde franchiseformule met verplichte winkelnering via een groothandel,” vertelt ze. “Mijn kracht ligt juist in het lokale, persoonlijke karakter van mijn apotheek. Tegelijkertijd zie ik de voordelen van een collectief als Netwerk Apotheken: een professionele website, de Apotheekkrant, flyers, en innovatieve tools zoals de chat-assistent en onze digitale apothekersassistent, avatar Anna.”

Op die manier combineert Hilda de kracht van samenwerking met de vrijheid om haar apotheek authentiek en lokaal te laten zijn.

Innovatie en leefstijlzorg
Als leefstijlapotheker kijkt Hilda verder dan medicatie. Ze biedt gezondheidschecks aan voor cholesterol, bloeddruk en bloedsuiker. Daarmee gaat ze met patiënten in gesprek over leefstijl en geeft ze advies op maat. “Veel mensen lopen rond met risico’s zonder dat ze het weten. Wij willen helpen dat te signaleren en samen kijken wat iemand kan veranderen.”

Daarnaast omarmt Hilda de nieuwe digitale assistenten van Netwerk Apotheken. “Dat is de toekomst. AI kan 24/7 vragen van patiënten beantwoorden en helpt ons om nog beter en efficiënter zorg te leveren.”

Voorloper in innovatie
Hilda ziet zichzelf als een pionier. Ze was één van de eersten die de certificering op orde had, tot de inzet van robots, de combinatie aandurven van apotheek met drogisterij en nu ook AI: ze wil altijd vooruit. “Het is belangrijk om in dit vak te blijven vernieuwen. Niet denken: ik doe het nu goed en ik kijk mijn tijd wel uit. Je moet kijken naar wat er nog allemaal mogelijk is!”

Een inspirerende boodschap voor collega’s
Haar advies voor collega-apothekers is duidelijk:

Overweeg de kracht van de combinatie tussen apotheek en drogisterij én leefstijl.
Blijf vooruitdenken en investeer in innovatie.

  • Houd plezier in je werk en koester de samenwerking met je team.
  • Blijf vooruitdenken en investeer in innovatie.
  • Houd plezier in je werk en koester de samenwerking met je team.

“Dat plezier kun je zelf maken,” zegt ze. “Samen met je assistenten bouwen aan een goede sfeer en elkaar inspireren. Dat maakt het verschil.”